Mathman.gr

  • Full Screen
  • Wide Screen
  • Narrow Screen
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Εκπαιδευτικοί Προβληματισμοί

 

 

Quest-Face 1

 

Ένα νέο, καλοκαιρινό "θέμα" της Τράπεζας Θεμάτων :

Έγγραφο του ΙΕΠ με ημερομηνία 28-07-2014 προσκαλεί εκπαιδευτικούς και ειδικούς επιστήμονες για την αξιολόγηση της Τράπεζας.

Δηλαδή, επίσημα η Τράπεζα Θεμάτων χρησιμοποιήθηκε στις εξετάσεις χωρίς να έχει αξιολογηθεί ;

 

σελίδα 1: “ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ …”

σελίδα 2: “Η Β’ Φάση περιλαμβάνει την αξιολόγηση των θεμάτων που θα …”

Έγγραφο Πρόσκλησης

 

 

Ένα από τα "ανοικτά θέματα" της Τράπεζας Θεμάτων της Α' Λυκείου :

 

Τουλάχιστο μέχρι τις 11 Ιανουαρίου 2014, τα Θέματα της Τράπεζας αναμένονταν στα τέλη Φεβρουαρίου :

http://www.kathimerini.gr/508211/article/epikairothta/ellada/se-dyo-mhnes-anoigei-h-trapeza-8ematwn

Σύμφωνα με το Υπουργείο, τα Θέματα της Τράπεζας δε δόθηκαν στη δημοσιότητα στα τέλη Φεβρουαρίου, όπως είχε οριστεί στην αρχή της σχολικής χρονιάς,  για να μη γίνουν αντικείμενο εκμετάλλευσης κάποιων που θα θελήσουν να προετοιμάσουν τις απαντήσεις.

Αν είναι αυτός ο λόγος, γιατί το υπουργείο δε δημοσίευσε και τις λύσεις των Θεμάτων;

Η ιστοσελίδα υποδοχής θεμάτων άνοιξε, όμως, στις 29 Απριλίου, μόλις ένα μήνα πριν τη δημοσιοποίηση της Τράπεζας και τις εξετάσεις:

http://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/anoije-h-istoselida-ypobolhs-uematvn-gia-thn-trapeza-uematvn

http://ipaideia.gr/anoikse-i-istoselida-ipovolis-thematon-gia-tin-trapeza-thematon.4eb1f258a78c94b2233bb25079e8ae22.htm

http://meleagros.iep.edu.gr/  (Ιστοσελίδα υποδοχής θεμάτων)

Δε θα μπορούσε η διαδικασία υποδοχής (συλλογής) θεμάτων να έχει ξεκινήσει  από τον Ιανουάριο ή και νωρίτερα;

Δε θα υπήρχαν μεγαλύτερα χρονικά περιθώρια για καλύτερη αξιολόγηση των θεμάτων ως προς την καταλληλότητα (ποιότητα) και τη δυσκολία (διαβάθμιση) από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής;

Μήπως  η ιστοσελίδα υποδοχής θεμάτων δεν ήταν έτοιμη (*) ούτε τον Μάρτιο ;

(*) εννοοείται με τη βασική λειτουργία υποβολής θεμάτων 

 

 

 

Έχουν ξεκινήσει επισκέψεις σχολείων στο Υπουργείο Παιδείας για την παρακολούθηση παρουσίασης με θέμα “Το διαδίκτυο στη ζωή μας: Μάθηση, Ψυχαγωγία, Ασφάλεια”.

Οι επισκέψεις θα πραγματοποιούνται από τις 9 Ιανουαρίου 2014 έως και τις 15 Μαΐου 2014 (μια επίσκεψη κάθε Τετάρτη και Πέμπτη, ώρες 10:00-11:30).

Η διάρκειά της είναι 60 λεπτά και μπορούν να την παρακολουθήσουν έως και 30 μαθητές.

http://minedu.gov.gr/grafeio-typoy-kai-dimosion-sxeseon-main/deltia-typoy-main/10564-09-01-14.html

Σύμφωνα με τα παραπάνω, μπορείτε να υπολογίσετε πόσα σχολικά τμήματα θα την παρακολουθήσουν ;

Δεν είναι τεχνολογικά εφικτό να αναρτηθεί ένα βασικό μέρος της παρουσίασης στο διαδίκτυο έτσι ώστε να μπορούν να ενημερωθούν οι μαθητές (και οι γονείς) απ’ όλη την Ελλάδα;

 

 

Τα αμφιθέατρα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ήταν (και είναι) πάντα ανοιχτά για οποιονδήποτε πολίτη θα ήθελε να παρακολουθήσει μια διάλεξη. Πολλοί θέλουν, ελάχιστοι μπορούν να το κάνουν, για διάφορους λόγους (αποστάσεις, χρόνοι κλπ).

Τα καλά νέα, σύμφωνα με δημοσιεύματα, είναι ότι τα ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα θα αρχίσουν να ανεβάζουν online βιντεοσκοπημένες διαλέξεις μαθημάτων τους, ξεκινώντας από τον Οκτώβριο του 2013.

http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_18/01/2013_479280

http://portal.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathworld_1_08/02/2013_482555

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_1_20/04/2013_518112

Δεν είναι πολύ ενδιαφέρον, αφού :

  • οποιοσδήποτε πολίτης θα μπορεί να παρακολουθήσει όποτε θέλει και μπορεί μία διάλεξη;
  • οι φοιτητές θα μπορούν να παρακολουθούν τα μαθήματά τους διαδικτυακά, αλλά και τα αντίστοιχα μαθήματα από άλλες πόλεις ;
  • οι φοιτητές που εργάζονται δεν θα πιέζονται να ακολουθήσουν το πρόγραμμα παραδόσεων ;
  • οι φοιτητές που αδυνατούν να παρακολουθήσουν μαθήματα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα (πχ λόγω κάποιας ασθένειας ή κάποιου τραυματισμού από αθλητική δραστηριότητα) θα έχουν τη δυνατότητα να αναπληρώσουν;
  • οι γονείς και οι μαθητές θα προσανατολίζονται καλύτερα από την ακαδημαϊκή εικόνα των πιθανών επαγγελματικών τους επιλογών;
  • ακόμα και εργαστηριακά μαθήματα θα μπορούσαν να οργανωθούν σαν 

    MOOCs (Massive Open Online Courses);

    mooc

Θα παρακαλούσαμε τους φοιτητές, φίλους της σελίδας μας, να μας ενημερώσουν όποτε υπάρξει κάποιο νεώτερο σχετικά με την ανάρτηση διαλέξεων.

 

 

105.000.000 ευρώ για την κατηγορία πράξης «Ανάπτυξη Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού - Ψηφιακή Βάση Γνώσεων – Υποδοµές για ένα Ψηφιακό Σχολείο» και για την πράξη «Προδιαγραφές Και Ανάπτυξη Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρµας, Υποδοµές Ψηφιακής Βάσης Γνώσεων, ∆ηµιουργία Προτύπων Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού, Καταγραφή και Συγκέντρωση ήδη παραχθέντος Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού».

Η Πρόσκληση για την Υποβολή Προτάσεων (03/2010):

http://www.edulll.gr/UserFiles/File/proskliseis/184358_proskl_61_pshfiako_yliko.pdf

(ειδικός στόχος στη σελίδα 6, αναφορά στα οικονομικά στοιχεία της πρόσκλησης στις σελίδες 7 και 13)

στην Ανάπτυξη Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού – Ψηφιακή Βάση Γνώσεων – Υποδομές για ένα Ψηφιακό Σχολείο – Ψηφιακό Υλικό για τα Σχολεία:

http://www.edulll.gr/?p=992

Δεν είναι πολύ ενδιαφέρον, αφού αν ολοκληρωθούν τα παραπάνω θα μπορούν να εφαρμοστούν νέες μέθοδοι διδασκαλίας-μάθησης όπως η μέθοδος

Flipped Classroom ;

flipped class

 

 

 

20.000.000 ευρώ για τις Πράξεις “Ελληνικά Ακαδηµαϊκά Ηλεκτρονικά συγγράµµατα και βοηθήµατα” και “Ενιαία πλατφόρµα δηµιουργίας και διάθεσης ηλεκτρονικών συγγραµµάτων και βοηθηµάτων”

Η Πρόσκληση για την Υποβολή Προτάσεων:

http://www.edulll.gr/wp-content/uploads/2011/09/PROSKLHSH_132_PSIFIAKA_-SYGGRAMMATA.pdf

(τα οικονομικά στοιχεία της πρόσκλησης στη σελίδα 12)

στην Αναμόρφωση προγραμμάτων σπουδών – ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού Γ΄/θμιας Εκπαίδευσης:

http://www.edulll.gr/?p=13363

Γνωρίζουμε σε ποιο βαθμό έχει προχωρήσει η υλοποίηση του έργου;

Ό,τι έχει γίνει μέχρι τώρα ανταποκρίνεται στις ανάγκες σας και στις προσδοκίες σας;

Στον προϋπολογισμό του έργου;

 

  

Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου προσφέρει:

Εξ’ Αποστάσεως Πρόγραμμα Επιμόρφωσης “Αξιοποιώντας WEB 2.0 Υπηρεσίες στην Εκπαιδευτική Διαδικασία”.

Τα δίδακτρα είναι 410 ευρώ. 

http://e-epimorfosi.aegean.gr/chooseprog

Δε θα ήταν σωστό να είναι δωρεάν για όλους τους εκπαιδευτικούς;

Δε θα μπορούσε να υλοποιηθεί από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου σαν MOOC (Massive Open Online Course);

mooc

 

 

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών προσφέρει:

4μηνο Εξ’ Αποστάσεως Πρόγραμμα Επιμόρφωσης “Οι Τεχνολογίες WEB 2.0 στον Χώρο της Εκπαίδευσης”.

Τα δίδακτρα είναι 700 ευρώ. 

http://elearn.elke.uoa.gr/elearn/show_programs.php?catID=all&prID=319

Δε θα ήταν σωστό να είναι δωρεάν για όλους τους εκπαιδευτικούς;

Δε θα μπορούσε να υλοποιηθεί από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών σαν MOOC (Massive Open Online Course);

mooc

 

  

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών προσφέρει:

4μηνο Εξ’ Αποστάσεως Πρόγραμμα Επιμόρφωσης “Η Μέθοδος Project και Σύγχρονες Μέθοδοι Διδακτικής στο Ελληνικό Σχολείο”.

Δεκτοί απόφοιτοι ΑΕΙ/ΤΕΙ και Λυκείου.

Τα δίδακτρα είναι 800 ευρώ.

http://elearn.elke.uoa.gr/elearn/show_programs.php?catID=all&prID=219

Δε θα ήταν σωστό να είναι δωρεάν για όλους τους καθηγητές;

Αναφέρεται στο “Ελληνικό Σχολείο”, διοργανώνεται από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και θα μπορούσε να γίνει σαν MOOC (Massive Open Online Course).

mooc

 

 

sideBar



You are here: Mathman