Mathman.gr

  • Full Screen
  • Wide Screen
  • Narrow Screen
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Πανεπιστήμια και (απομακρυσμένα) Σχολεία

 

 

gr uni

 

Αγαπητοί φίλοι,

Παρακολουθώντας την επικαιρότητα στα θέματα της παιδείας βλέπουμε να γίνεται πολύς λόγος για την έλλειψη καθηγητών και τα κενά που θα υπάρχουν με την έναρξη της σχολικής χρονιάς σε όλη την Ελλάδα.

Η κάλυψη αυτών των κενών από το Υπουργείο, όπως γνωρίζουμε από προηγούμενες χρονιές, μπορεί να γίνει μετά από αρκετές εβδομάδες.

Αυτό δεν αποτελεί μια ολοκληρωμένη λύση στο πρόβλημα, αφού για τους μαθητές θα έχουν ήδη χαθεί πολλές διδακτικές ώρες. 

Επειδή υπάρχει χρόνος μπροστά μας μέχρι να ξεκινήσουν τα σχολεία, η σελίδα μας προτείνει να γίνει εξ’ αποστάσεως διδασκαλία κάποιων τμημάτων από φοιτητές/καθηγητές, φίλους της σελίδας και όχι μόνο, μέχρι να αποκατασταθεί το θέμα της έλλειψης καθηγητών. 

Πιστεύουμε ότι θα ήταν καλό να δοθεί προτεραιότητα στα μαθήματα της Γ’ Λυκείου που σχετίζονται με τις πανελλαδικές εξετάσεις. 

Στις 25 Αυγούστου το μεσημέρι στείλαμε ένα email στους Δημάρχους των παρακάτω νησιών :

Ανάφη
Αγαθονήσι
Αμοργό
Αστυπάλαια
Νίσυρο
Σύμη
Σίκινο
Λέρο
Λειψοί
Τήλο
Κάσο
Κάρπαθο
Κάλυμνο
Φολέγανδρο
Φούρνοι Ικαρίας
Χάλκη

Αυτό που προτείνουμε είναι να εξετάσουμε τις υπάρχουσες τεχνολογικές υποδομές (συνδέσεις ίντερνετ, χρήση προβολέα, ηχείων κλπ) και να υλοποιήσουμε την εξ’ αποστάσεως διδασκαλία κάποιων τμημάτων μέχρι να αποκατασταθεί η έλλειψη καθηγητών.

Περιμένουμε τις απαντήσεις/απόψεις των Δημάρχων, αλλά και τις συμμετοχές φοιτητών/καθηγητών, το συντομότερο δυνατό για την καλύτερη οργάνωση του εγχειρήματος. 

Επίσης, αν γενικότερα υπάρχει έγκαιρη ενημέρωση και δημοσιοποίηση των ελλείψεων, πολλοί έμπειροι καθηγητές απ’ όλη την Ελλάδα, θα μπορούσαν μόνοι τους να πάρουν την πρωτοβουλία και να επικοινωνήσουν απ’ ευθείας με τις τοπικές αρχές (δηλαδή χωρίς τη μεσολάβηση της σελίδας μας).

Ενημερωτικά αναφέρουμε ότι με αυτόν τον τρόπο, από τα τέλη Ιουνίου, μία ομάδα φοιτητών προετοιμάζει εθελοντικά εξ’ αποστάσεως δύο μαθητές της Γ’ Λυκείου στα Μαθηματικά, την Πληροφορική και τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας.

 

Πιστεύουμε ότι αξίζει η προσπάθεια για να μην υπάρξουν χαμένες ώρες, αλλά ταυτόχρονα μπορούμε να αναδείξουμε δύο άλλα πολύ σημαντικά ζητήματα :

α) τη βελτίωση των τηλεπικοινωνιακών δικτύων και υπηρεσιών στις απομακρυσμένες περιοχές

β) τη διασύνδεση των Πανεπιστημίων όλης της χώρας με όλα τα σχολεία και κυρίως με τα απομακρυσμένα.

 

Σχετικά με τη διασύνδεση Πανεπιστημίων και σχολείων όλοι γνωρίζουμε την ύπαρξη των Πειραματικών Σχολείων κάποιων Πανεπιστημίων.

Διαβάζουμε στην ιστοσελίδα του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Αθηνών ότι ιδρύθηκε το 1929 :

“με σκοπό τη θεωρητική και πρακτική παιδαγωγική μόρφωση των καθηγητών της Μέσης Εκπαίδευσης, την προαγωγή της Παιδαγωγικής επιστήμης και την πρακτική παιδαγωγική κατάρτιση των μετεκπαιδευόμενων στο Πανεπιστήμιο δημοδιδασκάλων.” 

“ Το 1982, όταν καταργήθηκε ο θεσμός των Επιθεωρήσεων, το Πειραματικό Σχολείο υπήχθη στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αθηνών και η σχέση του με το Πανεπιστήμιο αδράνησε.”

Στα παραπάνω να συμπληρώσουμε ότι από τη λειτουργία των Πειραματικών Σχολείων επί δεκαετίες, θα περιμέναμε να υπάρχουν κάποια συμπεράσματα/αποτελέσματα ερευνών, για παράδειγμα σε θέματα διδασκαλίας και μάθησης, τα οποία θα έπρεπε να συμβάλλουν στη βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος.

Αυτό που πρέπει επίσης να παρατηρήσουμε είναι ότι σε κάθε Πανεπιστήμιο αναλογεί μόνο ένα Πειραματικό Σχολείο.


Θέτουμε τον παρακάτω προβληματισμό:

Θα υπήρχε ωφέλεια και ποια θα ήταν αυτή από κάποιας μορφής διασύνδεση ανάμεσα στα Πανεπιστήμια (καθηγητικές σχολές) και τα όλα τα σχολεία της χώρας ;

 

Ενημέρωση :

Τη Δευτέρα 14/09 το πρωί στείλαμε ταχυδρομικώς στο Γυμνάσιο - Λύκειο Χάλκης και στο Γυμνάσιο - Λύκειο Καστελλορίζου από ένα (δίτομο) βιβλίο βοήθημα για το πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα της Γ’ Λυκείου «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον».

Την Τρίτη 15/09 το πρωί στείλαμε ταχυδρομικώς στο Γυμνάσιο - Λύκειο Νισύρου ένα (δίτομο) βιβλίο βοήθημα για το πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα της Γ’ Λυκείου «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» και από ένα βιβλίο σημειώσεων στο Γυμνάσιο - Λύκειο Αγαθονησίου και στο Γυμνάσιο - Λύκειο Τήλου.

Την Τετάρτη 16/09 το μεσημέρι στείλαμε ταχυδρομικώς στο Γυμνάσιο - Λύκειο Λειψών και στο Γυμνάσιο - Λύκειο Φούρνων Ικαρίας από ένα βιβλίο βοήθημα για το πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα της Γ’ Λυκείου «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» και από ένα βιβλίο σημειώσεων στο Γυμνάσιο - Λύκειο Λέρου και στο Γυμνάσιο - Λύκειο Κάσου.

Στις 02/10 στείλαμε ταχυδρομικώς στο Γυμνάσιο - Λύκειο Σύμης ένα (δίτομο) βιβλίο βοήθημα για το πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα της Γ’ Λυκείου «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον».

Μέχρι τις 02 Νοεμβρίου δεν έχει ακουστεί κάτι για κάποια διαμαρτυρία (ή κατάληψη) όπως γινόταν άλλες χρονιές, ούτε έχει γίνει κάποια αναφορά στον ηλεκτρονικό τύπο για ελλείψεις καθηγητών Μαθηματικών, Φυσικής ή Πληροφορικής σε κάποιο από τα παραπάνω νησιά του ΝΑ Αιγαίου.

 

sideBar



You are here: Mathman