Mathman.gr

  • Full Screen
  • Wide Screen
  • Narrow Screen
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

AE-M21-10

Σε ποιες βασικές κατηγορίες κατατάσσονται οι γλώσσες προγραμματισμού;

  • Γλώσσες μηχανής: Είναι οι παλαιότερες, στις οποίες οι εντολές δίνονταν από τον προγραμματιστή σε ακολουθίες από 0 και 1. Ήταν εξαιρετικά δυσνόητες και απαιτούσαν βαθιά γνώση του υλικού και της αρχιτεκτονικής του υπολογιστή. Ακόμα και στις σύγχρονες γλώσσες οι εντολές κάθε προγράμματος μετατρέπονται (αυτόματα) σε γλώσσα μηχανής ώστε να μπορούν να εκτελεστούν από τον Η/Υ.
  • Συμβολικές γλώσσες (χαμηλού επιπέδου): Αποτελούν εξέλιξη της γλώσσας μηχανής. Είναι πιο προσιτές στον άνθρωπο, αλλά:
  • εξαρτώνται στενά από την αρχιτεκτονική του υπολογιστή
  • τα προγράμματα δεν μπορούν να μεταφερθούν σε διαφορετικό υπολογιστή ακόμα και του ίδιου κατασκευαστή
  • δεν διαθέτουν εντολές για πιο σύνθετες λειτουργίες οδηγώντας σε μακροσκελή προγράμματα που είναι δύσκολο να γραφούν και να συντηρηθούν.

Η μετατροπή της συμβολικής γλώσσας σε γλώσσα μηχανής γίνεται από ένα ειδικό πρόγραμμα, τον συμβολομεταφραστή.

  • Γλώσσες υψηλού επιπέδου: Όπως οι Fortran, Cobol, C, Basic κα (για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με αυτές τις γλώσσες δες το Παράρτημα Θεωρίας ή το σχολικό βιβλίο σελ. 119-129). Το πρόγραμμα που γράφεται σε οποιαδήποτε γλώσσα υψηλού επιπέδου (oι γλώσσες υψηλού επιπέδου χρησιμοποιούν ως εντολές απλές λέξεις της αγγλικής γλώσσας ακολουθώντας αυστηρούς κανόνες σύνταξης), μεταφράζεται από τον ίδιο τον υπολογιστή στις ακολουθίες των εντολών της μηχανής με τη βοήθεια ενός ειδικού προγράμματος, που ονομάζεται μεταγλωττιστής. Το ίδιο πρόγραμμα μπορεί να εκτελεστεί σε οποιοδήποτε άλλο υπολογιστή, αρκεί να υπάρχει ο αντίστοιχος μεταγλωττιστής για τον υπολογιστή αυτό. Έχουν τα εξής πλεονεκτήματα (σε σχέση με τις συμβολικές γλώσσες):
  • Τρόπος έκφρασης πιο κοντά στον άνθρωπο.
  • Πιο εύκολες στην εκμάθηση τους.
  • Ευκολότερη διόρθωση λαθών και συντήρηση προγραμμάτων.
  • Τα προγράμματα σε γλώσσα υψηλού επιπέδου μπορούν να μεταφερθούν και να εκτελεστούν σε οποιονδήποτε υπολογιστή με ελάχιστες ή καθόλου μετατροπές (μεταφερσιμότητα: ανεξαρτησία από τον τύπο του υπολογιστή).
  • Γλώσσες 4ης γενιάς: Είναι γλώσσες εφοδιασμένες με “εργαλεία” προγραμματισμού δηλαδή με εντολές οι οποίες επιλύουν κατευθείαν μικρά προβλήματα εφαρμογών που αποκρύπτουν πολλές λεπτομέρειες από τις τεχνικές υλοποίησης. Ο χρήστης ενός υπολογιστή έχει τη δυνατότητα, σχετικά εύκολα, να υποβάλει ερωτήσεις στο σύστημα ή να αναπτύσσει εφαρμογές που ανακτούν πληροφορίες από βάσεις δεδομένων και να καθορίζει τον ακριβή τρόπο εμφάνισης αυτών των πληροφοριών.

 

sideBar



You are here: Mathman