Το διδακτικό υλικό για το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών απευθύνεται κυρίως στους μαθητές της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης της Γ' Λυκείου.
Έχει γίνει κάθε δυνατή προσπάθεια έτσι ώστε η σειρά με την οποία παρουσιάζεται η ύλη να σέβεται την προσπάθεια κάποιου που δεν έχει ασχοληθεί στο παρελθόν με τον προγραμματισμό, δηλαδή το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών της Γ' Λυκείου.
Για αυτόν τον λόγο, τόσο το υλικό, όσο και ο τρόπος παρουσίασης του μπορούν να βοηθήσουν
- και τους απόφοιτους της Θετικής Κατεύθυνσης, ειδικά αυτούς που συναντούν κάποιο σχετικό μάθημα στην πανεπιστημιακή σχολή που έχουν περάσει, αλλά
- και οποιονδήποτε άλλον (μεγαλύτερο αλλά και μικρότερο σε ηλικία) ενδιαφέρεται να κατανοήσει τις αρχές του προγραμματισμού.
Για ευκολότερη κατανόηση του υλικού και κατά συνέπεια του ίδιου του μαθήματος Ανάπτυξη Εφαρμογών, προτείνεται να ακολουθήσουμε την σειρά των μαθημάτων.
Θα παρατηρήσετε ότι στα πιο πολλά μαθήματα λύνονται ασκήσεις από ενότητες που παρουσιάστηκαν στα 3-4 προηγούμενα μαθήματα κάθε φορά.
Οι λόγοι είναι ότι :
- η πιο ασφαλής προσέγγιση για τη μελέτη ενός καινούριου μαθήματος, όπως η αλγοριθμική και οι αρχές προγραμματισμού, είναι να κάνουμε συνέχεια εξάσκηση για να μην ξεχάσουμε κάτι από όσα μάθαμε στα προηγούμενα μαθήματα
- κάποια ζητήματα σε κάθε ενότητα εμβαθύνουν περισσότερο και έχουν μεγαλύτερες απαιτήσεις, οπότε δεν πρέπει να έρθουμε αμέσως σε επαφή μαζί τους. Πρέπει να έχει περάσει λίγος καιρός, για να έχουμε αφομοιώσει τις γνώσεις και να τα αντιμετωπίσουμε πιο ώριμα την κατάλληλη στιγμή.
Εννοείται πως ο ιδανικός τρόπος μελέτης του υλικού είναι να αφιερώνουμε όσο χρόνο χρειάζεται για να λύσουμε μια άσκηση. Μετά μπορούμε να δούμε τη λύση της, να συγκρίνουμε και να καταλήξουμε στο που έχουμε κάνει λάθος ή τι έχουμε αντιμετωπίσει σωστά με διαφορετικό τρόπο (λίγη προσοχή εδώ, επειδή στην αλγοριθμική και τον προγραμματισμό είναι πολύ εύκολο κάτι να μοιάζει ότι είναι σωστό, χωρίς να είναι).
Σε μερικές ασκήσεις, μετά το τέλος της λύσης, μπορεί να υπάρχει ο κώδικας του αντίστοιχου προγράμματος σε επεξεργάσιμη μορφή, έτσι ώστε όσοι επιθυμούν να τον αντιγράψουν και να επικολλήσουν στο προγραμματιστικό περιβάλλον (χωρίς προβλήματα μορφοποίησης) για εκτέλεση του και πιθανά σενάρια διερεύνησης (εργαστηριακή άσκηση).
Τόσο οι νέες παρουσιάσεις όσο και οι παλιότερες θα αναβαθμίζονται.
Επίσης, μετά από videos θεωρίας και ασκήσεων θα συμπληρωθούν σύνδεσμοι αναφοράς σε παλαιότερα σχετικά θέματα.
Για όσους ενδιαφέρονται, χαρακτηριστικά προβλήματα μαθηματικών θα παρουσιάζονται χωριστά, αφού δεν αποτελούν άμεσα υλικό που χρησιμοποιείται στις εξετάσεις.
Οι επιλογές χρωμάτων ανά διδακτική ενότητα (ή για κάποιες έννοιες) έγιναν με προσωπικά κριτήρια, στην προσπάθεια να γίνει οπτικά πιο εύληπτο το περιεχόμενο των παρουσιάσεων. Όπως θα παρατηρήσετε, οι ενότητες και οι αντίστοιχα χρώματα που χρησιμοποιούμε, είναι :
Είσοδος (Δεδομένα)
Έξοδος (Αποτελέσματα)
Δομή Ακολουθίας
Δομή επιλογής
Δομή επανάληψης
Κάποιες επεξηγήσεις σχετικά με την αρίθμηση των μαθημάτων:
Τι σημαίνει AE-M03-12 ;
AE για Ανάπτυξη Εφαρμογών
Μ03 για το ότι παρουσιάζεται (λύνεται) στο 3ο μάθημα
12 για την αύξουσα σειρά παρουσίασης του στο συγκεκριμένο μάθημα
Αν κάποιος γράψει τη λύση μιας άσκησης σε ένα τετράδιο, καλό θα ήταν να σημειώνει δίπλα και τον αριθμό αναφοράς, δηλαδή 0312 (από το ΑΕ-Μ03-12).
Επίσης μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το εργαλείο αναζήτησης, αν για παράδειγμα ψάχνετε ο,τιδήποτε είναι σχετικό με τις λέξεις "Διάγραμμα ροής".
...και για κάποιες άλλες συντομεύσεις που χρησιμοποιούνται για την προέλευση κάποιων ασκήσεων:
ΠΑΝ : Πανελλαδικές Ημερησίων
ΕΣΠ : Πανελλαδικές Εσπερινών
ΕΠΑΝ : Επαναληπτικές Ημερησίων
ΕΠΑΝ ΕΣΠ : Επαναληπτικές Εσπερινών
ΔΤ9_2 : Από το Τετράδιο του Μαθητή, Δραστηριότητα στην Τάξη υπ' αριθμόν 9 στο Κεφάλαιο 2
ΔΣ4_3 : Από το Τετράδιο του Μαθητή, Δραστηριότητα στο Σπίτι υπ' αριθμόν 4 στο Κεφάλαιο 3
Διανέμονται 2 σχολικά βιβλία: 1 (της Θεωρίας) και 1 (Τετράδιο) Ασκήσεων.