Η "γνωστή" μορφή της εκπαιδευτικής διαδικασίας, με την παράδοση μαθήματος (διάλεξη) και τα (σχολικά) βιβλία ως βασικό εκπαιδευτικό υλικό υποστήριξης, βρίσκεται υπό αναθεώρηση τα τελευταία χρόνια. Οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας είναι η αφορμή να δοκιμάζονται με επιτυχία νέα μοντέλα μάθησης σε παγκόσμιο επίπεδο.
Βασικός στόχος της ιστοσελίδας μας είναι να διερευνήσουμε τις δυνατότητες που προσφέρουν οι Νέες Τεχνολογίες στις μεθόδους διδασκαλίας και μάθησης.
Για αυτό το σκοπό, από το 2009 προχωρήσαμε στη δημιουργία διαφόρων μορφών εκπαιδευτικού υλικού (οπτικοακουστικό και διαδραστικό), δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση σε χαρακτηριστικά (χρώμα, animation, διάταξη πληροφοριών κα) τα οποία μας ενδιέφεραν από την σκοπιά των θεωριών μάθησης αλλά και της γνωστικής επιστήμης (cognitive science), και πιο συγκεκριμένα την ομάδα των νοητικών διαδικασιών
- συγκέντρωσης,
- μνήμης,
- μάθησης,
- συλλογιστικής,
- επίλυσης προβλημάτων και
- λήψης αποφάσεων.
Ειδικά για την Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (πληροφορική Γ' Λυκείου, πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα), το εκπαιδευτικό υλικό που δημιουργήθηκε είναι οργανωμένο κατάλληλα για μια πλήρη προετοιμασία και έχει όλα τα χαρακτηριστικά ψηφιακού βιβλίου:
1. σύγγραμμα σε ψηφιακή μορφή pdf
2. οργάνωση υλικού για εβδομαδιαία μελέτη
3. ψηφιακό ευρετήριο υλικού
4. εναλλακτική μορφή μελέτης ειδικών θεμάτων του μαθήματος (κείμενα τύπου Wikipedia)
Χρησιμοποιήθηκε με επιτυχία στις Υποτροφίες μας, εφαρμόζοντας τη διδακτική μέθοδο Flipped Classroom.
Δείτε σχετικά την Ερευνητική Εργασία Ι.
Η ιστοσελίδα μας είναι όμως ένα αποθετήριο μαθησιακών αντικειμένων και για άλλα μαθήματα ή γνωστικά αντικείμενα και γενικά προσπαθήσαμε :
1. να εμπλουτίσουμε οπτικά τις λύσεις κάποιων ασκήσεων των σχολικών βιβλίων
2. να παρουσιάσουμε με περισσότερες λεπτομέρειες και πιο παραστατικά κάποιες ενότητες της θεωρίας των σχολικών βιβλίων
3. να παρουσιάσουμε παραδείγματα κλασικών αλγοριθμικών διαδικασιών με animation (κινούμενα σχέδια)
4. να παρουσιάσουμε θέματα στον 3-διάστατο χώρο
5. να δημιουργήσουμε διαδραστικές (μικρο)εφαρμογές - πειράματα
6. να δημιουργήσουμε παρουσιάσεις για κάποια άλλα αντικείμενα που έχουν σχέση με τα μαθηματικά
όπως για παράδειγμα την κρυπτογράφηση :
|
τους γρίφους :
επί σκακιέρας |
||
της "ώρας" |
που λύνονται ΑΛΓΕΒΡΙΚΑ (Γραμμική) Άλγεβρα |
|
με σύστημα (Γραμμική Άλγεβρα) |
με τρίγωνα |
αλλά και από τη Φυσική: