Mathman.gr

  • Full Screen
  • Wide Screen
  • Narrow Screen
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Π for Πίτα

 

 

simpsons-math

 

Στα πλαίσια του εθνικού κοινωνικού διαλόγου για την Παιδεία που προανήγγειλε ο Υπουργός Παιδείας, μήπως είναι ευκαιρία να αξιολογήσουμε το πρόγραμμα σπουδών, δηλαδή τα μαθήματα που διδάσκονται, το περιεχόμενό τους αλλά και τον τρόπο παρουσίασης/μελέτης/εξέτασής τους;

 

Αλήθεια, πότε και από ποιους διαμορφώθηκε το πρόγραμμα σπουδών όπως το γνωρίζουμε σήμερα ; 

Μήπως το ίδιο πρόγραμμα σπουδών δεν ανταποκρίνεται στα δεδομένα και τις ανάγκες της εποχής μας ;

 

Να γίνουμε λίγο πιο συγκεκριμένοι με ένα παράδειγμα από τα μαθηματικά :

Επειδή η Άλγεβρα της Β' Λυκείου διδάσκεται ως μάθημα Γενικής Παιδείας, θα θέλαμε να θέσουμε έναν προβληματισμό σε φοιτητές /πτυχιούχους, αλλά και γονείς που είχαν ακολουθήσει τη Θεωρητική Κατεύθυνση (για τους παλιότερους 3η Δέσμη):

Έχοντας αφήσει κάποια χρόνια το σχολείο, σας φάνηκε κάτι χρήσιμο από την Άλγεβρα της Β’ Λυκείου στις σπουδές σας, στην εργασία σας ή στην καθημερινότητά σας ;

Ναι ή Όχι ;

Θυμίζουμε (ενδεικτικά) ότι η Άλγεβρα της Β’ Λυκείου ασχολείται με τριγωνομετρικές συναρτήσεις, πολυώνυμα, εκθετική και λογαριθμική συνάρτηση …

Παρομοίως για την Άλγεβρα της Α’ Λυκείου (θυμίζουμε για παράδειγμα τις εξισώσεις και τις ανισώσεις με απόλυτες τιμές).

 

Αρκετοί, θέλοντας να αντικρούσουν όσα γράψαμε παραπάνω, θα σπεύσουν να μας θυμίσουν:

“Τα μαθηματικά μας μαθαίνουν να σκεφτόμαστε και να δημιουργούμε…”

“Τα μαθηματικά είναι παντού γύρω μας …”

“Τα μαθηματικά είναι η γλώσσα του σύμπαντος …”

κι άλλα πολλά …

 

Το πρόβλημα είναι ότι οι παραπάνω αληθείς, αλλά γενικές, διαπιστώσεις για τα μαθηματικά δεν επαρκούν για να δεχθούμε ότι συγκεκριμένα οι μαθητές/φοιτητές Θεωρητικής Κατεύθυνσης έχουν κάποιο γνωστικό όφελος από αυτή την ύλη ή πολύ περισσότερο από τον τρόπο που διδάσκεται/παρουσιάζεται.

Αυτός ίσως είναι και ο λόγος που δυσκολεύονται και ξεκινούν πιο συστηματικά τα εξωσχολικά μαθήματα. 

Μήπως η Άλγεβρα της Α’ Λυκείου και η Άλγεβρα της Β’ Λυκείου θα έπρεπε να διδάσκονται με άλλο τρόπο για τους μαθητές που θα επιλέξουν Θεωρητική Κατεύθυνση ;

Από άλλα βιβλία και μόνο με εκείνες τις ενότητες που σχετίζονται με την επίλυση προβλημάτων από τον πραγματικό κόσμο;

 

Μήπως, ως εκπαιδευτική κοινότητα, έχουμε εγκλωβιστεί στο εκπαιδευτικό σύστημα που “βρήκαμε”, ένα εκπαιδευτικό σύστημα που το έχουμε συνηθίσει και γι’ αυτό το έχουμε αποδεχθεί;

Μήπως οι αλλαγές που έχουμε κάνει στο εκπαιδευτικό μας σύστημα τις τελευταίες δεκαετίες δεν ήταν πολύ ουσιαστικές ;

Μήπως αυτοί που αποφασίζουν επί δεκαετίες, αλλά και αυτοί που μπορούν να τους επηρεάσουν, βλέπουν την παιδεία σαν μία πίτα ;

 

Στα πλαίσια του εθνικού κοινωνικού διαλόγου για την Παιδεία που προανήγγειλε ο κ. Φίλης,
sideBar



You are here: Mathman